Algemene voorwaarden

1. Algemene voorwaarden:

1.1 De algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling  en transactie tussen Salon Juulz en cliënt waarop Salon Juulz de voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden door partijen niet uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.

1.2 In Salon Juulz zullen behandelingen naar beste inzicht en vermogen worden uitgevoerd.

1.3 Cliënt draagt zorg voor het verstrekken van alle gegevens die redelijkerwijs van belang kunnen zijn bij de goede en zorgvuldige (gekozen) behandeling. 

1.3.1 Salon Juulz is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door de onjuiste c.q. onvolledige gegevensverstrekking door cliënt. 

2. Afspraak is afspraak:

2. Afspraak is Afspraak 

2.1 Afspraken kunnen worden gemaakt via het online boekingsysteem op de website www.salonjuulz.com

2.1.1 Afspraken worden via de website gemaakt of in de salon zelf.

2.2 Een afspraak kosteloos annuleren kan tot 24 uur van tevoren. Annuleren kan op alle dagen en dient via de afspraak bevestiging (per mail) te worden geannuleerd.

2.3 Salon Juulz is genoodzaakt om niet tijdig geannuleerde afspraken in rekening te brengen. De kosten hiervoor bedragen €25, mits de kosten van de geboekte behandeling(en) minder zijn. Dan wordt dat bedrag in rekening gebracht.

2.4 Salon Juulz is genoodzaakt ‘no-show’ volledig in rekening te brengen. Meldt u zich niet af en komt u niet opdagen, dan wordt het gehele bedrag in rekening gebracht. Dit bedrag is hetzelfde bedrag als de geboekte behandeling(en).

2.5 Annuleringskosten dienen binnen 14 dagen te worden betaald. 

2.6 Het is niet mogelijk om een nieuwe afspraak in te plannen wanneer de annuleringskosten nog niet zijn betaald.

2.7 Salon Juulz behoudt zich het recht voor afspraken tot 24 uur van tevoren te annuleren. Dit zal direct bij cliënt worden gemeld. In eerste instantie zal direct een nieuwe afspraak worden ingepland. 

2.8 De klant is zelf verantwoordelijk een powder brows touch-up afspraak te maken binnen 6-8 weken. Wanneer er een afspraak na 6-8 weken wordt gemaakt, zijn de kosten voor de klant. Hierbij worden de kosten gerekend van de behandeling powder brows touch-up binnen 3 maanden.

3. Gekochte producten:

3.1 Bij geopende, beschadigde en-/of gebruikte producten zal er geen geld worden gerestitueerd. De cliënt draagt zelf zorg hiervoor. 

3.2 Salon Juulz kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit het verkeerd gebruiken/ appliceren van producten die zijn gekocht in de Salon. 

4. Betaling:

4.1 Salon Juulz vermeldt alle prijzen van de behandelingen op haar website en sociale media. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor het raadplegen van de prijs. 

4.2 Vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

4.3 Alle getoonde prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigen en of fouten. Salon Juulz behoudt zich het recht voor prijzen te wijzigen. 

4.4 Enkel contante betalingen én pin worden geaccepteerd. 

4.5 Cliënt dient de betaling direct na afloop van de behandeling te voldoen. 

4.6 Na betaling kan er direct een betalingsbewijs worden aangevraagd door de cliënt.

4.7 Bij de powder brows behandeling werken we met een aanbetaling van €50. Wordt de aanbetaling niet voor 48 uur van tevoren betaald, zal de afspraak worden geannuleerd. De aanbetaling wordt in geen enkel geval geretourneerd. Bij op tijd annuleren kan de aanbetaling natuurlijk wel gebruikt worden voor een volgende (powder brows) behandeling. Indien u dit niet wenst vervalt de aanbetaling.

 5. Aansprakelijkheid

5.1 Salon Juulz is niet aansprakelijk voor schade van welk aard ook ontstaan doordat een medewerker is uitgegaan van door cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.

5.2 Salon Juulz is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de Salon. 

5.3 Salon Juulz is niet aansprakelijk voor situaties die zijn ontstaan door het niet juist naleven van de voor- en nazorg van elk behandelingen die wordt uitgevoerd in de salon.

6. Klachten

6.1 Indien cliënt een klacht heeft over een behandeling of een product moet de klacht spoedig doch binnen een week na ontdekking schriftelijk worden gemeld bij de eigenaresse van Salon Juulz. 

6.1.1 Klachten kunnen worden gericht aan Mevrouw Julia Brand, te bereiken via: salonjuulz@hotmail.com

6.1.2 De klacht wordt zo spoedig, met een maximum termijn van 1 week, adequaat beantwoord. 

7. Garantie

7.1 Salon Juulz geeft de cliënt 7 dagen garantie op uitgevoerde behandelingen en producten mits cliënt betalingsbewijs kan tonen. 

7.1.1 Garantie vervalt indien: 

– Het effect van de behandeling een kortere tijdsduur van 7 dagen kent

– De cliënt andere producten heeft gebruikt dan is geadviseerd

– Client onjuiste of onvolledige informatie heeft verschaft 

– Alvorens het gebruik de cliënt heeft nagelaten de adviezen, zoals deze in de Salon zijn gegeven en in de gebruiksaanwezig staan vermeld, op te volgen.

7.2 Indien bij bepaalde behandelingen logischerwijs een reactie kan ontstaan op de huid wordt cliënt hierover ingelicht. 

8. Cadeaubonnen

8.1 Enkel cadeaubonnen uitgegeven door Salon Juulz worden geaccepteerd. 

8.2 De waarde die de cadeaubon vertegenwoordigt wordt zichtbaar vermeld.

8.3 Zonder uniek cadeaubon-nummer, geplaatst door een medewerker van Salon Juulz, is de cadeaubon niet geldig en kan deze niet worden ingewisseld. 

8.4 Cadeaubonnen kunnen uitsluitend worden ingewisseld voor behandelingen, producten en in de webshop.

8.5 In geen enkel geval is een cadeaubon inwisselbaar tegen giraal/chartaal geld. 

9. Delen van gemaakte foto’s

9.1 Foto’s van behandelingen worden gemaakt ter promotie en demonstratie van het uitgevoerde werk in de Salon.

9.2 Foto’s kunnen worden gepubliceerd op Facebook, Instagram en de website.

9.3 Indien cliënt wenst dat foto’s niet worden gebruikt voor sociale media dient dit uitdrukkelijk, door cliënt, te worden aangegeven. 

9.4 Foto’s gemaakt door Salon Juulz mogen uitsluitend worden gebruikt door en voor de Salon. 

Privacy Statement & Cookieverklaring

1.1 Salon Juulz is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens zoals weergegeven in deze Privacy verklaring. 

1.2 Contactgegevens:
Salon Juulz
Haven 22 
2871 CN, Schoonhoven
Telefoon: 0617531373
www.salonjuulz.com
salonjuulz@hotmail.com

KVK nummer: 72357282

Mevrouw Julia Brand is de Functionaris Gegevensbescherming van Salon Juulz. Zij is te bereiken via salonjuulz@hotmail.com of telefoonnummer 0617531373.

Persoonsgegevens die Salon Juulz verwerkt
1.3 Salon Juulz verwerkt de persoonsgegevens van cliënten doordat dezen gebruik maken van onze diensten en/of omdat deze gegevens door cliënten worden verstrekt. 

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Geslacht
  • Geboortedatum 
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Eventueel factuuradres
  • Eventuele voor-en-na foto’s van behandelingen
  • Overige persoonsgegevens die actief worden verstrekt door cliënt bijvoorbeeld door het invullen van een intakeformulier in de salon, middels correspondentie of telefonisch. 

1.4 Salon Juulz verwerkt, indien dit nodig is voor het veilig uitvoeren van een behandeling, de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:

– Fitzpatrick huidtype
– gezondheid
– medicijngebruik

Doelen bewaren persoonsgegevens:

1.5 Salon Juulz verwerkt de persoonsgegevens voor de volgende doelen:

  • Het afhandelen van uw betaling wanneer u een behandeling in de salon heeft gehad
  • U te kunnen bellen of e-mailen, indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
  • U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
  • Om goederen en diensten bij u af te leveren
  • Salon Juulz verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte. Het zal hier vooral gaan om leveringen aan mede-ondernemers (zzp-ers)

Duur bewaren persoonsgegevens

1.6 Persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan strikt noodzakelijk om de doelen te realiseren dan waarvoor de gegevens worden verzameld. 

1.6.1 Zolang cliënt gebruik maakt van onze dienstverlening zullen gegevens worden bewaard. 

1.6.2 Na het laatste bezoek worden gegevens twee jaar bewaard. 

Delen van persoonsgegevens

1.7 Salon Juulz verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst die gemaakt is met cliënt óf om aan een wettelijke verplichting te voldoen. 

1.7.1 Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht wordt een bewerkersovereenkomst gesloten. Dit zorgt voor dezelfde beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Salon Juulz blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen. 

Persoonsgegevens inzien, aanpassen of verwijderen

1.8 U heeft het recht om uw eigen persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Verzoeken tot inzage, correctie of verwijdering dienen schriftelijk te geschieden. Verzoeken zullen spoedig doch binnen 4 weken worden voorzien van een antwoord. 

1.8.1 Ter verificatie, of de inzage, aanpassing of verwijdering, door desbetreffende cliënt is gedaan vragen wij een kopie van een in Nederland geldig identiteitsbewijs mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (de strook met nummers onderaan), paspoortnummer en Burgerservicenummer zwart. Deze anonimisering is ter bescherming van uw eigen privacy.  

1.8.2 Salon Juulz wijst daarnaast tevens op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder ‘De Autoriteit Persoonsgegevens’. Dit kan via de volgende website: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

1.9 Cliënt heeft daarnaast het recht om een eventuele toestemming voor gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van de gegevens door Salon Juulz. 

1.9.1Het intrekken van de toestemming of bewaar maken dient schriftelijk te geschieden. 

1.9.2 Client heeft het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dit betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens, waarover wij beschikken, in een computerbestand naar u, of een door u genoemde organisatie, te sturen. 

Beveiligen van persoonsgegevens

1.10 Salon Juulz neemt de bescherming van uw persoonsgegevens uiterst serieus. Passende maatregelen worden getroffen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. 

1.10.1 Indien u de indruk krijgt dat uw persoonsgegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, dan kunt u contact opnemen met Salon Juulz via: salonjuulz@hotmail.com

De beveiliging geschiedt als volgt: 

  • Beveiligde laptop met gebruik van wachtwoord
  • Beveiligingssoftware 
  • Na het invullen van een papieren intakeformulier wordt deze elektronisch verwerkt. Het ingevulde formulier zal vervolgens worden vernietigd. 

Webshop:

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
  • Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  • Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  • Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  • Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  • Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  • Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 1 - Het aanbod

1.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

1.2 Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

1.3 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

1.4 Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

1.5 Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

1.6 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
  • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;
  • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
  • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 2 - De overeenkomst

2.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

2.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

2.4 De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

2.5 De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

  • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  • de in artikel 1 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
  • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

 2.6 In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

2.7 Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

Artikel 3 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten: 

3.1 Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

3.2 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3.3 Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

3.4 Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 4 - Kosten in geval van herroeping

4.1 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.

4.2 Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

4.3 Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

4.4 De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Artikel 5 - Uitsluiting herroepingsrecht

5.1 De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

5.2 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

  • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  • die snel kunnen bederven of verouderen;
  • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  • voor losse kranten en tijdschriften;
  • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
  • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
5.3 Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
  •  betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
  • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
  • betreffende weddenschappen en loterijen. 

Artikel 6 - De prijs

6.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

6.2 In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

6.3 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

6.4 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. 

6.5 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

6.6 Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

Artikel 7 - Conformiteit en garantie

7.1 De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

7.2 Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

7.3 Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 1 week na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

7.4 De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

7.5 De garantie geldt niet indien:

  • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

 

Artikel 8 - Levering en uitvoering

8.1 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

8.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

8.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

8.4 Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

8.5 In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

8.6 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

8.7 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 9 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

9.1 De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

9.2 De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

9.3 De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

  • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen. 

Verlenging

9.4 Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

9.5 In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

9.6 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

9.7 Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

9.8 Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

Artikel 10 - Betaling

10.1 Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen gelijk te worden voldaan na aankoop. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

10.2 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

10.3 In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

Artikel 11 - Klachtenregeling

11.1 De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

11.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

11.3 Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

11.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

11.5 Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

11.6 Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

11.7 Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

Artikel 12 - Geschillen

12.1 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

12.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

Artikel 13  - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Salon Juulz gebruikt alleen technische, functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

– Op alle foto’s en teksten van deze website rust een copyright

Versie 5.0 geldig vanaf 4 juli 2024